*سفر رييس جمهور به استان يزد آغاز شد*

دكتر محمود احمدي‌نژاد – رييس جمهور كشورمان - صبح روز چهارشنبه(23اسفندماه) در راستاي بيست و ششمين سفر استاني خود وارد فرودگاه شهيد صدوقي يزد شد و مورد استقبال مقامات محلي اين استان از جمله نماينده ولي فقيه در اين استان، همچنين استاندار و نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.

 دكتر محمود احمدي‌نژاد قرار است در سفر دو روزه‌ي خود به استان يزد، با مردم شهرستانهاي يزد، ابركوه، خاتم، بافق، مه‌ريز، اردكان، ميبد، صدوق، تفت و طبس از نزديك ديدار و گفت‌وگو كند و طبق برنامه‌ي اعلام شده در جمع ايثارگران و منتخبين اين استان نيز در روز چهارشنبه حضور پيدا خواهد كرد.

همچنين بيست وششمين جلسه استاني هيات دولت عصر پنجشنبه در استان يزد با حضور وزرا و مقامات محلي اين استان، برگزار خواهد شد.

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان صبح امروز در فرودگاه شهيد صدوقي يزد در جمع خبرنگاران و در تشريح اهداف سفر خود به استان يزد با ابراز خوشحالي از اين كه توانسته در راستاي ادامه‌ي سفرهاي استاني خود در جمع مردم يزد حضور پيدا كند، گفت: يزد كانون جوشش انسان‌هاي مومن و متعهد است. يزد يكي از كانون‌هاي بزرگ پرورش‌ نيروهاي انساني بزرگ و عالم است و من اميدوارم سفر هيات دولت به اين استان همراه با خير و بركات زيادي باشد.

رييس‌جمهور با بيان اين كه اهداف سفر هيات دولت به استان يزد از قبل مشخص شده گفت: ما در اين سفر در پي آن هستيم كه در مورد مسائل و مشكلات استان يزد تصميم‌گيري كنيم و انشاءالله در اين سفر تصميمات خوبي در ارتباط با مسائل مختلف از جمله مسئله‌ي اشتغال، بهداشت، آموزش و عمران گرفته شود.

وي گفت: هدف اصلي ما از سفر به اين استان عرض ادب و احترام به مردم عزيز يزد است. مردمي كه در پيشرفت و تمدن ايران اسلامي نقش مهم و تاثيرگذاري دارند.

رييس‌جمهور تا دقايقي ديگر در ورزشگاه شهيد نصيري در جمع مردم شهرستان يزد سخنراني خواهد كرد.

اين هفدهمين سفر استاني هيات دولت در سال 85 مي‌باشد و از آن به عنوان آخرين سفر استاني دولت در اين سال نام برده مي‌شود.


 

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد گفت: سفر رياست جمهوري به يزد بايد باعث رشد فرهنگ، اخلاق اسلامي و زمينه ساز كار و كوشش در اين استان شود.   

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلين محمد علي صدوقي در مراسم استقبال از رئيس جمهور در ورزشگاه شهيد نصيري با اشاره به تقديم چهار هزار شهيد اين استان به انقلاب اسلامي و ظهور علمايي همچون حائري يزدي، موسس حوزه عليمه قم و شهيد صدوقي، سومين شهيد محراب از اين خطه، گفت: شما به شهري قدم گذاشته‌ايد كه عقيده مردم آن نسبت به اسلام، انقلاب و رهبري در اوج خود است.

وي افزود: شهر يزد افتخار داشته و دارد كه عنوان دارالعباده را به خود اختصاص دهد؛ شهري كه شهر تلاش و همت است.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد خاطرنشان كرد: خانواده شهداء، مسئولين، آزادگان عزيز و بزرگوار، جانبازان سرافراز، روحانيت عزيز و همه اقشار مختلف اين شهر و استان داراي دو ويژگي‌اند؛ كه يكي فرهنگ قوي و غني اسلامي آنها و دوم تلاش و كوشش‌شان است.
وي گفت: تشكيل هيات دولت براي اولين بار در استان يزد بايد بتواند در بعد فرهنگي و اسلامي باعث حركت به تمام معنا در استان يزد شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلين صدوقي اظهار داشت: سفر رياست جمهور و تشكيل هيات دولت بايستي بتواند بيش از پيش باعث رشد اخلاق اسلامي در جامعه شود و ضمن رشد فرهنگ اسلامي زمينه ساز كار و كوشش در اين خطه كويري باشد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به رفع بخشي از مشكل كمبود آب در استان يزد، اذعان داشت: به بركت دولت‌هاي اسلامي گذشته، بخشي از مشكل آب يزد برطرف شده و اميد است با سفر رئيس جمهور به يزد، گامي جدي براي رفع مشكل آب و ايجاد خط دوم انتقال آب به اين استان برداشته شود، تا بركتي از بركات سفر رئيس جمهوري به يزد باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين صدوقي در پايان متذكر شد: همگي بايست با وحدت كلمه و يك پارچگي، دولت را حمايت كنيم تا در راه امام و خون شهدا موفق و مويد باشيم.
نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت:  استان يزد با تاريخ گران بهاء و تمدن كهن اسلامي به عنوان مهد تمدن و فرهنگ در كشور افتخار آفريني كرده است.

 دكتر سيد عباس پاكنژاد در مراسم استقبال از 26مين سفر استاني رئيس جمهور به استان يزد اظهار داشت: فرهنگ يزد از اصيل ترين و كهن‌ترين فرهنگهاست و اقداماتي در خور و شايسته را از سوي رئيس جمهور طلب مي‌كند.

وي افزود: با حضور در استانها و آشنايي نزديك به كاستي‌ها و كمبودها، در صدد رفع آنها اقدام مي گردد و به همين دليل بخشي از مشكلات استان يزد نيز كتبا جهت توجه رئيس جمهور تقديم مي گردد.

در ادامه اين مراسم استاندار يزد گفت:‌ خداي را سپاس كه نعمت خدمت را به ما ارزاني داشت و وعده ديدار يار مردم را تحقق بخشيد و منتظر ديدار رهبرمان در استان يزد هستيم.

 ابوالقاسم عاصي اظهار داشت: امروز رئيس جمهور ميهمان مردم با وفا و سخت كوشش يزد است كه از دير باز پيوند خود را با اسلام و انقلاب را حفظ كرده‌اند، اسطوره‌اي را در دل تاريخ رقم زدند و مكتب دارالعباده را جاوندانه نمودند.

وي افزود:‌ ديار يزد دياري است كه امام خميني (ره) نيز در مورد آن بيان داشته‌اند «استان يزد چون هميشه با عقل و درايت اداره شده مردم آن نيز با عقل و تدين طرفدار انقلاب هستند و اميدواري يزد نمونه‌اي براي سايرين باشد.»

استاندار به ظرفيت‌هاي مهم رشد و توسعه استان در سطح ملي اشاره كرد و افزود: موقعيت خاص استان،‌ قرار گرفتن در مركز جغرافيايي،‌ مسير راه‌ها، ثبات سياسي و امنيتي و عدم وجود مسائل قومي و قبيله‌اي از جمله ظرفيت‌هاي استان يزد جهت رسيدن به رشد توسعه ملي است.

عاصي اظهار داشت: وجود شهرك‌هاي صنعتي متعدد،‌ معادن غني، نيروي انساني متخصص و مراكز متعدد دانشگاهي و همچنين آثار تاريخي را مي‌توان زمينه ساز مساعدي در جهت دست يافتن به سند 20 ساله چشم‌انداز عنوان كرد.

وي اصلي ترين سرمايه اين ديار را مردمان متعهد و متدين آن بيان داشت و افزود:‌ اين مردم نه تنها باري بر دوش دولت ننهادند بلكه بارها نيز از دوش دولت برداشته‌اند، از حداقل‌ها همه چيز ساخته‌اند و هر چه هست به ميمنت نفس‌هاي آنهاست .

استاندار اذعان داشت:‌ كوير يزد به سوز شهيدان زنده است و مردم آن بر اين عتقاد هستند كه بايد مملكتي كه شهيدان به دستشان سپرده‌اند، را آباد كنند تا زمينه ظهور امام زمان (عج) فراهم آورند چرا لازمه آن مملكتي آباد و آزاد مي‌باشد.

وي افزود: فرياد العطش ما بلند است اما نه به جهت عطش ما چرا كه مريدي و عاشقي را به عطش آموختيم و آب را به اين جهت مي خواهيم كه حياتي دوباره در دل كوير سوزان يزد ايجاد كنيم.

عاصي اذعان داشت: بي آبي يزد نه تشنه ماندن يك ديار بلكه مردن تمدن و فرهنگي قابل ارائه است و اگر زمينه رشد و شكوفايي نيروهاي اين استان فراهم شود مي‌تواند رسيدن به سند 20 ساله چشم انداز ساله را سهل تر كند.

استاندار يزد در پايان خاطر نشان كرد: دولت نهم كه طلايه دار ارزش‌هاي اسلامي و نوسازي معنوي است مي‌تواند سهم اساسي در جهت رسيدن به اين ارزش‌ها براي استان يزد تعريف كند.

رييس‌جمهور گفت: قدرت‌هاي زورگو بايد بدانند كه هياهوها و بداخلاقي‌هايي كه به راه انداخته‌اند، نتيجه‌اي جز افزايش نفرت و كينه‌ي ملت‌ها نسبت به آن‌ها ندارد. آن‌ها با اين اقدام‌ها آبروي خود را مي‌برند و خشم ملت‌ها را از خودشان افزايش مي‌دهند و اين در حالي است كه ملت ايران محكم و استوار براي دفاع از حق خود در برابر مستكبران ايستاده است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد كه صبح روز چهارشنبه به استان يزد سفر كرده است، طي سخناني در جمع مردم ابركوه با بيان اين كه " بدون مجاهدت حقي به صاحب حق برنمي‌گردد" به زندگي پيامبر اسلام(ص) در مقطع برگزيده شدن ايشان از سوي خداوند اشاره كرد و افزود: ايشان بعد از مبعوث شدن به پيامبري براي هدايت انسان‌ها و اجرا كردن دستورات خداوند مجاهدت‌هاي زيادي داشتند و در برابر فشارها و سختي‌ها مقاومت كردند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه " مجاهدت و تلاش رمز پيروزي است و خداوند هر كه را در راه حق مجاهدت و ايستادگي كند ياري مي‌نمايد" ادامه داد: مجاهدت در راه خدا رمز پيروزي است، حال اين مجاهدت مي‌تواند در ميدان اقتصادي، علمي، نبرد، ساختن و آباد كردن و يا ترويج ارزش‌ها و اخلاق اسلامي باشد.

احمدي‌نژاد مردم ايران و مردم ابر كوه را مردمي مجاهد و سختكوش توصيف كرد و گفت: عزيزان من؛ براي ساختن ايران اسلامي نيازمند روحيه‌ي مجاهدت و ايمان هستيم.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: در حال حاضر قدرت‌هاي زورگو در مقابل ملت ما صف‌آرايي كرده‌اند و اين امر به دليل وجود روحيه‌ي مجاهدت در بين ملت ماست. آن‌ها نگرانند كه ملت ما با داشتن چنين روحيه‌اي مسير ترقي و پيشرفت را به سرعت طي كرده و براي ديگر ملت‌ها سرمشق و الگو شوند. آن‌ها مي‌ترسند كه ديگر ملت‌ها نيز مانند ملت ايران راه آزادي، عزت و ايمان را انتخاب كنند؛ چراكه با انتخاب اين راه بساط ظلم و چپاول قدرت‌هاي زورگو از بين مي‌رود. آن‌ها به همين دليل در برابر پيشرفت ملت ما ايستاده‌اند. آن‌ها سعي مي‌كنند با ابزار تبليغاتي جنگ رواني سازمان‌هايي كه خود ساخته‌اند و تحت تسلط‌ شان است، مانع احقاق حق ملت ايران شوند، ولي بايد بدانند كه با يك ملت اهل ايمان و مجاهد روبرو هستند. ملت ايران در طول بيست و هشت سال پس از پيروزي انقلاب، با مجاهدت مرحله به مرحله مسير كمال را تا رسيدن به قله‌ي افتخار طي كرده است.

احمدي‌نژاد گفت: دشمنان بايد بدانند كه ملت ايران استوار ايستاده و از حق خود دفاع مي‌كند و تصميم نهايي خود را براي پيشرفت، ساختن و رسيدن به قله‌هاي پيروزي اتخاذ كرده است و با صلابت و محكم اين مسير را طي مي‌كند. ما به اين قدرت‌هاي زورگو مي‌گوييم؛ به خود زحمت ندهيد و براي خودتان مشكل درست نكنيد، ملت ايران محكم و يكپارچه ايستاده است. ما به آن‌ها مي‌گوييم؛ بدانيد اين حنجره‌دراني‌ها جنگ تبليغاتي و هياهوها كه به راه مي‌اندازند راه به جايي نمي‌برد. آن‌ها مسير اشتباهي را انتخاب كرده‌اند.

 احمدي‌نژاد گفت: البته ما مي‌دانيم كه سران استكبار به خاطر استقامت ملت ايران از دست ملت ايران عصباني هستند. آن‌ها هر جا ببينند كه عمل صالحي صورت مي‌گيرد ناراحت و عصباني مي‌شوند. آن‌ها از هر نگاه و راه آزادي‌خواهانه و عدالت‌محورانه عصبي مي‌شوند. آن‌ها از هر ملتي كه بايستد و حق خود را مطالبه كند، عصباني و ناراحت مي‌شوند. ما به آن‌ها نصيحت مي‌كنيم از راه زشتي كه در پيش گرفته‌اند، برگردند. ما به آن‌ها مي‌گوييم عصبانيت شما تاثيري در راه ملت ايران ندارد. ملت ايران راه عزت را انتخاب كرده و با استقامت به پيش مي‌رود. به آن‌ها مي‌گوييم كه عصبانيت‌شان سودي ندارد. به آن‌ها مي‌گوييم؛ به لطف خداوند قادر نيستيد كه هيچ آسيبي به ملت ايران برسانيد. ما به آن‌ها مي‌گوييم؛ براي خود زحمت درست نكنيد و بيهوده آبروي خود را نبريد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اهميت ايران اسلامي اشاره كرد و گفت: يكي از ماموريت‌هاي اصلي دولت خدمت به مردم و ساختن كشور است و ما بايد همه با تلاش در تحقق اين هدف بكوشيم.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد به اهميت رفع بيكاري و ايجاد اشتغال براي جوانان اشاره كرد و گفت: در اين راستا دولت تسهيلات ارزان‌قيمتي را براي فعاليت‌هاي اقتصادي زودبازده براي جوانان و مردم در نظر گرفته كه سهم مردم ابركوئي از اين تسهيلات بيش از 22 ميليارد تومان است.

وي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود به برخي از تصميمات دولت در ارتباط با مردم شهرستان ابركوه اشاره كرد و گفت: يكي از تصميمات دولت براي اين شهرستان مشخص كردن اعتبارات لازم براي تكميل زيرساخت شهرك صنعتي اين شهرستان و همچنين ايجاد يك منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري جهت اشتغال و آباداني اين منطقه و همچنين بخشودگي جرايم بانكي كشاورزان كه ناشي از خشكسالي است، مي‌باشد. ان‌شاءالله ما اعتبارات لازم را براي فراهم كردن آب كشاورزي لازم براي مردم اين شهرستان اختصاص خواهيم داد.

رييس‌جمهور هم‌چنين در جمع مردم شهرستان يزد گفت: كشور را نمي‌توان با تفرقه و بگومگو ساخت؛ بايد در راستاي ساختن ايران اسلامي مردم وحدت و همدلي داشته باشند و از تفرقه و بگومگو دوري كنند.

 احمدي‌نژاد با اشاره به وضعيت پرونده‌ي هسته‌يي كشورمان اظهار داشت: دشمنان گفته‌اند كه قصدشان منزوي كردن ايران است، اين در حالي است كه خودشان در عرصه‌ي جهاني منزوي شده‌اند. ما به آن‌ها مي‌گويم شما چه كاره عالم و جهان هستيد كه مي‌خواهيد ملت ايران را منزوي كنيد.

وي با بيان اين كه " قدرت‌هاي زورگو در عرصه‌ي جهاني منزوي شده‌اند و منفور ملت‌ها هستند" خطاب به ان‌ها تاكيد كرد:اگر شما به بداخلاقي‌هاي خود در عرصه‌ي جهاني ادامه دهيد، مطمئنا بيش از اين در عرصه‌ي جهاني منزوي خواهيد شد. شما نمي‌توانيد كه ملت ايران را منزوي كنيد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: امروز انرژي هسته‌يي در ايران يك موضوع سياسي، تبليغاتي كه متعلق به يك گروه خاص باشد نيست، بلكه دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي و بهره‌مندي از آن خواست تمام ملت ايران است و بر اين خواست پافشاري مي‌كند. ملت ايران به نمايندگي از ملت‌هاي آزاديخواه در عرصه‌ي جهاني در برابر فشارها ايستاده است و از حق خود دفاع مي‌كند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه " ملت ايران پرچم‌دار توحيد، عدالت و خداپرستي در صحنه‌ي جهاني بوده‌اند و قدرت‌هاي زورگو با مفاهيمي چون خداپرستي، پاكي و برابري مخالف هستند" گفت: ملت ايران در برابر اين فشارها ايستاده‌اند و دشمنان نگران هستند كه اين ملت در عرصه‌ي جهاني تبديل به يك الگو شود. ما به آن‌ها مي‌گوييم دست از اين رفتارهاي غيرانساني برداريد. اين‌قدر به دنبال تجاوز نباشيد. دست از ملت لبنان، عراق، افغانستان و آفريقا برداريد. اين كار به نفع شماست كه به سمت خداپرستي و دوستي با انسان‌ها حركت كنيد؛ چرا كه اين امر خير شما وجود دارد. اگر شما به مسير انبيا و خداپرستي برنگرديد، بدانيد كه سرنوشت شما بهتر از سرنوشت فرعون و نمرود نخواهد بود.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار داشت: دشمنان با تبليغات خود اجازه نمي‌دهند چهره‌ي درخشان پيامبر اسلام(ص) در عرصه‌ي جهاني بدرخشد. آن‌ها نمي‌خواهند كه ملت‌ها با اين حقيقت آشنا شوند؛ چراكه مي‌دانند وقتي كه ملت‌ها با پيامبرعظيم اسلام(ص) و رهنمودهاي ايشان آشنا شوند ديگر زير بار زورگويي آن‌ها نمي‌روند. ديگر قدرت‌هاي ظالم و ستمگر را تحمل نمي‌كنند. به آن‌ها كه فكر مي‌كنند با تبليغات مي‌توانند جلوي درخشندگي اين خورشيد درخشان را بگيرند، مي‌گوييم اشتباه مي‌كنيد. به فضل الهي اين خورشيد درخشان به مرور زمان در عرصه‌ي جهاني درخشنده‌تر خواهد شد و بيشتر مي‌درخشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه " دشمنان در موضوع هسته‌يي مسير دشمني خود را با ملت ايران دنبال مي‌كنند" ادامه داد: آن‌ها ساليان سال مخالف پيشرفت و آباداني ما و اين‌كه جوانان ايراني در دنيا بدرخشند، بوده‌اند.آن‌ها خواسته‌اند در اين راستا در برابر عزم و همت جوانان ايراني مانع‌تراشي و با اراده‌ي جوانان ايراني مقابله كنند. به آن‌ها مي‌گوييم تا به امروز كه جلو آمده‌ايد چه چيزي نصيبت‌تان شده است؟ شما با اين اقدامات‌تان مورد خشم و نفرت ملت‌ها قرار گرفته و اين نفرت را بيشتر كرده‌ايد.

رييس‌جمهور خطاب به دشمنان گفت: به شما نصيحت مي‌كنيم كه دست از لجاجت برداريد. اگر فكر مي‌كنيد با تصرف ظالمانه برخي از نهادها و سازمان‌ها كه خود آن را درست كرده و براي آن قانون وضع كرده‌ايد، مي‌توانيد حق ملت ايران را ضايع كنيد، در اشتباه هستيد. اگر تصور كنيد كه چيزي را بنويسيد و منتشر كنيد و با اين اقدامات مي‌توانيد ملت ايران را تسليم كنيد بدانيد كه در اشتباه هستيد و با اين نوشته‌ها راه به جايي نمي‌بريد. شما با اين اقدامات يك گره بر گره‌هاي خود اضافه و كار خودتان را مشكل‌تر مي‌كنيد. از ملت ايران دور مي‌شويد و خودتان را با اين اقدام‌ها از دوستي با ملت ايران محروم مي‌كنيد. ملت ايران يك پارچه ايستاده است و از حق خود دفاع مي‌كند. شما چه بخواهيد و چه نخواهيد ملت ايران راه عزت خود را شناخته است و آگاهانه در همه‌ي صحنه‌ها حضور دارد. حال شما بنشينيد و دور هم كاغذ رد و بدل كرده و تصور كنيد كه دنيا از خواست و صحبت شما پيروي مي‌كند. بدانيد كه در اشتباه هستيد. بدانيد كه ملت‌هاي دنيا آگاه هستند و از خواسته‌هاي ظالمانه پيروي نمي‌كنند. شما در عرصه‌ي جهاني منزوي شده‌ايد.

احمدي‌نژاد گفت: اين ملت به فضل الهي شما را منزوي كرده است. شما نگاه كنيد زماني آمريكاي لاتين حيات خلوت آمريكايي‌ها بود و آمريكايي‌ها اجازه نمي‌دادند كه ملت‌هاي پر استعداد اين منطقه توانايي‌هاي خود را بروز دهند و بر ملت‌هاي اين منطقه حاكمان ديكتاتور را قرار داده بودند، ولي امروز مي‌بينيد كه مردم آمريكاي لاتين چگونه در اعتراض به سفر بوش به اين كشورها راهپيمايي و تظاهرات مي‌كنند و چگونه خشم خود را به سران استكبار نشان مي‌دهند. اين امر نشان مي‌دهد كه قدرت‌هاي مستكبر منزوي شده‌اند و ما به قدرت‌هاي زورگو مي‌گوييم به روش‌هاي بداخلاقانه‌ي خودتان ادامه دهيد، بيشتر منزوي خواهيد شد.

 احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه " دوران مكتب‌هاي دست‌ساخته‌ي بشري اعم از ماركسيست و ليبراليست به پايان رسيده است" گفت: اگر برخي تصور مي‌كنند كه مانند دوران استعمار مي‌توانند در كاخ‌هاي خود نشسته و بر مردم جهان حكمروايي كنند و ديگر ملت‌ها نيز از آن‌ها تبعيت كنند، ما به آن‌ها مي‌گوييم كه در اشتباه هستيد. ما به آن ها مي‌گوييم از خواب خرگوشي بيدار شويد. دنيا عوض شده است.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت ساختن ايران اسلامي اظهار داشت: بايد ملت ايران، ملتي مقتدر، پيشرفته و عدالت‌خواه در عرصه‌ي جهاني به عنوان يك الگو مطرح شوند.

احمدي‌نژاد به اهميت تلاش و كوشش در راستاي ساختن ايران اشاره كرد و گفت: هيچ ملتي بدون كار پيگير و خستگي‌ناپذير به جايي نرسيده است و ما خدا را شاكريم كه مردم يزد براي مردم ايران الگوي كار و تلاش هستند.

وي با بيان اين‌كه "ايران را بايد با وحدت و برادري ساخت" اظهار داشت: بدون وحدت و ايمان به خدا امكان فتح قله‌هاي پيشرفت وجود ندارد.

وي گفت: برخي از دوستان مي‌گويند كه چرا استان يزد بيست و ششمين استاني است كه هيات دولت به آن سفر كرده استو دير آمده‌ايد. ما بايد در جواب بگوييم كه ترتيب سفرها ربطي به اهميت استان و ضرورت آن استان ندارد. ربطي به علاقه‌ي ما به آن استان‌ها ندارد. استان يزد از نظر علاقه در نزد ما در رتبه‌ي اول قرار دارد و ان‌شاءالله ما با تجربيات مثبتي كه از سفرهاي استاني اخذ كرده‌ايم، مي‌توانيم تصميمات بسيار مناسب‌تر، جدي‌تر و پر بارتري را اتخاذ كنيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " يكي از ماموريت‌هاي بسيار بزرگ امروز ما رفع بيكاري و ايجاد اشتغال براي جوانان است" گفت: بيكاري جوانان امروز يكي از مشكلات مديران كشور است و ما تسهيلاتي را براي ايجاد اشتغال و تاسيس بنگاه‌هاي زود بازده اقتصادي در استان يزد اختصاص داده‌ايم.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: براي استان يزد تصميمات خوبي داريم؛ حدود 17 تصميم در مورد آب و برق و سدسازي در اين استان، 15 تصميم در خصوص بهداشت، 7 تصميم در مورد گازرساني، نفت و انرژي، 12 تصميم در ارتباط با ساختن مسكن روستايي و شهري و تامين بافت‌هاي فرسوده و مسكن جوانان، 9 تصميم در ارتباط با ايجاد قنات و ايجاد آب‌بندها و بخشودگي جرايم كشاورزان در نظر گرفته‌ايم. ان‌شاءالله شما اخبار كامل‌تر را در روزهاي آتي در اين ارتباط خواهيد شنيد.

 احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان برخي از خصوصيات مردم يزد، گفت: مردم يزد در تلاش و آباداني كشور نقش مهمي داشته‌اند و هر جا يزدي‌ها حضور داشته‌اند آن منطقه آباد شده است. يزد يعني توانستن. آن‌ها در گرماي سوزان كوير را به گلستاني جهت زندگي سعادتمند تبديل مي‌كنند. يزد يعني كوير را به گلستان تبديل كردن. من در اينجا ضروري مي‌دانم كه به تمام شهدا، جانبازان و ايثارگران اين منطقه عرض ادب و ارادت كنم. سلام كنم بر سومين شهيد محراب آيت‌الله صدوقي عزيز. عرض سلام و ارادت كنم به معلم اخلاق مرحوم آيت‌الله خاتمي.

رييس‌جمهور همچنين به نامگذاري سال 85 به سال پيامبر اعظم(ص) اشاره كرد و گفت: امسال ما سالي پرشكوه همراه با پيروزي، عزت و افتخار داشتيم.

وي همچنين ريشه‌ي مشكلات بشريت امروز را ناشي از دوري برخي از انسان‌ها و قدرت‌ها از تعاليم انبياء دانست و ادامه داد: امروز مكتب‌هاي دست‌ساخته‌ي بشر نمي‌توانند براي انسان‌ها سعادت به ارمغان بياورند.

احمدي‌نژاد گفت: اين مكتب‌ها براي بشريت جنگ و اشغالگري و بي‌هويتي را به دنبال آورده‌اند. ما اگر امروز ظلم و تبعيضي مي‌بينيم ناشي از دوري برخي از انسان‌ها از تعاليم انبياست. امروز برده‌داري مدرن لكه‌ي ننگي بر پيشاني مدعيان ليبراليسم و دموكراسي و حقوق بشر است. امروز ما شاهد مسابقه‌ي سنگين تسليحاتي و ذخيره كردن وسايل كشتار جمعي اعم از شيميايي و ميكروبي هستيم و اين‌ها همه حاصل انحراف برخي از انسان‌ها از تعاليم انبياست.

هنگامي كه رييس‌جمهور بر اهميت ساختن ايران اسلامي و نقش جوانان در اين راستا تاكيد مي‌كرد، تعدادي از حاضران در جمعيت فرياد زدند: آقاي رييس‌جمهور كارگران يزد به فراموشي سپرده شده‌اند و آن‌ها داراي مشكلاتي هستند. رييس‌جمهور نيز ابراز اميدواري كرد كه هرچه زودتر با اتخاذ تصميمات مناسب اين مشكلات رفع شود.

 رييس‌جمهور هم‌چنين با حضور در مسجد روضه محمديه بر سر آرامگاه سومين شهيد محراب آيت‌الله صدوقي حضور يافت و با قرائت فاتحه نسبت به مقام وي اداي احترام كرد.

احمدي‌نژاد در فرودگاه شهيد صدوقي يزد نيز در جمع خبرنگاران و در تشريح اهداف سفر خود به استان يزد با ابراز خوشحالي از اين كه توانسته در راستاي ادامه‌ي سفرهاي استاني خود در جمع مردم يزد حضور پيدا كند، گفت: يزد كانون جوشش انسان‌هاي مومن و متعهد است. يزد يكي از كانون‌هاي بزرگ پرورش‌ نيروهاي انساني بزرگ و عالم است و من اميدوارم سفر هيات دولت به اين استان همراه با خير و بركات زيادي باشد.

رييس‌جمهور با بيان اين كه اهداف سفر هيات دولت به استان يزد از قبل مشخص شده گفت: ما در اين سفر در پي آن هستيم كه در مورد مسائل و مشكلات استان يزد تصميم‌گيري كنيم و ان‌شاءالله در اين سفر تصميمات خوبي در ارتباط با مسائل مختلف از جمله مساله‌ي اشتغال، بهداشت، آموزش و عمران گرفته شود.

وي گفت: هدف اصلي ما از سفر به اين استان عرض ادب و احترام به مردم عزيز يزد است. مردمي كه در پيشرفت و تمدن ايران اسلامي نقش مهم و تاثيرگذاري دارند.

اين هفدهمين سفر استاني هيات دولت در سال 85 مي‌باشد و از آن به عنوان آخرين سفر استاني دولت در اين سال نام برده مي‌شود.

 احمدي‌نژاد صبح روز چهارشنبه(23اسفندماه) در راستاي بيست و ششمين سفر استاني خود وارد فرودگاه شهيد صدوقي يزد شد و مورد استقبال مقامات محلي اين استان از جمله نماينده ولي فقيه در اين استان، همچنين استاندار و نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.

احمدي‌نژاد قرار است در سفر دو روزه‌ي خود به استان يزد، با مردم ابركوه، خاتم، بافق، مه‌ريز، اردكان، ميبد، صدوق، تفت و طبس از نزديك ديدار و گفت‌وگو كند و طبق برنامه‌ي اعلام شده در جمع ايثارگران و منتخبين اين استان نيز در روز چهارشنبه حضور پيدا خواهد كرد.

همچنين بيست وششمين جلسه استاني هيات دولت عصر پنجشنبه در استان يزد با حضور وزرا و مقامات محلي اين استان، برگزار خواهد شد.

 يزد فردا -- ايسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا